Skippa planeringen

Många gånger blir det inte som man planerat. Då har du satt igång en process i kroppen, en liten cocktail som består utav bland annat  kortisol och insulin. Är du typ 1 diabetiker höjer du bara ditt blodsocker och är du frisk kommer du bara att lägga på dig runt midjan. De flesta med  bukfetma har stress i bagaget.  Lägger du på ett högintensivt pass kommer bara att stressa din kropp ännu mer… Det enda rätta är att gå ut på en lågintensiv promenad. En promenad i naturen som din kropp kommer att uppfatta som mest naturligast i denna stund. Detta kan upplevas som ännu mer stressande då du missar ditt ”riktiga” träningspass. Det tar en tid innan du vänjer dig men jag lovar att du kommer märka skillnaden! Ladda efteråt med rätt komponenter genom att sova minst 8 timmar, ät och drick ordentligt och stressa av, för dagen efter kommer du att kunna prestera bättre!  Du har nämligen vilat!

Image: Smarttrainer

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s