Sommarens boktips!

on

Våga misslyckas – en bok om att lyckas

Författare:
Britta Sjöström

Våga Misslyckas är en personlig berättelse om motgångar som vänts till både yrkesmässiga och personliga framgångar.

Du får berättelser från verkligheten, smarta tankar och råd om att ramla, resa sig igen, borsta av dammet och gå vidare. Det här är en bok som peppar oss till de stordåd som alltid ligger och väntar om vi bara är lite mer uppmärksamma – och lite mindre rädda för den djupa delen av bassängen.

”Jag kliver upp på scenen. Ett hundratal personer tittar förväntansfullt på mig. Jag är inbjuden av Grant Thornton för att tala om hur man framgångsrikt driver företag. Plötsligt kommer det över mig: introduktionen är riktig. Jag, Britta, är framgångsrik och har gjort något jag kan vara stolt över. Kontrasten är stor mot hur jag mådde den där kalla februarimorgonen för några år sedan då jag kraschlandade hemma på badrumsgolvet…”
(Ur boken Våga misslyckas)

Sagt om författaren Britta Sjöström

”Det här är en bok som tar misslyckanden på allvar och visar vägen till din egen personliga bild av vad framgång egentligen är – för dig.”
Stefan Ekberg, förläggare på Redaktionen

”Britta hjälpte W. L Gore & Associates att skapa strategi och struktur för vår externa PR- kommunikation. Hon fick hela organisationen att förstå hur man kan jobba med PR och förstå vad som är relevant och vad som attraherar journalister.”
Gunnar Carlsson, VD, W. L Gore & Associates Scandinavia AB

”Britta var affärscoach i Mod Passion Jonglör som är ett projekt med syfte att främja kvinnors företagande. Britta inger respekt, har en stark integritet och utstrålar mycket värme. Hon är en fantastisk kommunikolog och med sina nycklar öppnade hon många dörrar hos de företagare som ingick i projektet. Professionalitet, genuinitet, öppenhet och driv är ord som jag förknippar med Britta.”
Angeli Sjöström, VD, ProcessRum

”Två ord kommer för mig när det gäller Britta. För det första är jag imponerad. Som affärskvinna är Britta klar, drivande, övertygande och målmedveten. Hon har gjort verklighet av en rad idéer som de flesta av oss hade låtit stanna vid ogenomförda planer. För det andra är det obeskrivligt roligt att både jobba och umgås med Britta. Under årens lopp har vi garvat åtskilligt tillsammans.”
Åke Wessman, informationsansvarig vid Trafikverket

 

Ha en bästa dag!

 

Smarttrainer

Kommentera

