Bränn mer…

images

Efter din träning har du mest möjlighet att maxa din förbränning genom att äta rätt.  Smarttrainer lär dig vilken kost du ska satsa på.

Det är lätt att slopa måltiden efter träningen. Kanske är du stressad, du har klämt in träningen mellan lunchen och arbetet. Men faktum är att denna måltid är viktigast under hela dygnet! Anledningen är enkel; återhämtningen tar mycket längre tid om din kropp inte får i sig näring efter träning, det är nu du har chansen att optimera återhämtning.

Efterförbränningen blir också lidande om du inte äter ordentligt. En stor del av kalorierna som kroppen förbränner efter träningen används för att fylla på musklernas depåer och reparera de mikroskopiska skador som träningen orsakat. Äter du inte går reparationsarbetet långsammare och konsekvensen blir att efterförbränningen inte blir lika stor. Satsa på att äta inom 30 minuter efter träning. För att få optimal efterförbränning efter styrketräning och konditionsträning, kan gärna proteinintaget ökas rejält!

Bra protein mål efter träning är exempelvis:

  • Tonfiskröra express (se recept i min blogg)
  • Omelett
  • Fet youghurt med nötter
  • Rökt lax med majonnäs

Ha en bästa dag!

Smarttrainer

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s