Hållbar viktminskning

images

Kosten utgör normalt sett 80 procent av en viktminskning. Tränar du effektivt kan du ge de 20 procent som krävs för att nå ditt 100% mål. Det bästa med denna ekvation är att du kan tidseffektivisera träningen. Kontakta en personlig tränare för bästa rådgivning inom ämnet.

När det gäller kosten är inriktningen:

  • Inga stärkelserika snabba kolhydratet som till exempel bröd, knäckebröd, kakor, potatis, pasta, ris eller havregryn.
  • Inget socker – alls. Undvik  förklätt socker som läsk, torkad frukt eller annat.
  • Undvik alkohol. Ska du ta dig ett glas, satsa på rödvin. Stanna då vid ett glas!

Satsa på proteinrik mat som kött- och mejeriprodukter samt se till att få bra fetter i dina måltider. Kom ihåg att små förändringar ger hållbara resultat!

Ha en bästa dag!

Smarttrainer

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s