Påskträning

Äntligen påsk och lite ledigt. Påsken innebär en hel del mat, godis och socialt umgänge. Svårt att få in träningen? Det här programmet är ett enkelt, snabbt och effektivt pass och det finns inga skäl att komma undan. Du behöver inte ens gå utanför dörren. Låt oss kalla övningarna för cirkelpass. Passet är tufft och effektivt, inget för kycklingar med andra ord!

Du ska köra övningarna i ett högt tempo. Pulsen ska bli hög. Ingen vila mellan övningarna. Gör så många varv du orkar i tjugo minuter.

 

Armhävningar
Välj om du vill stå på knäna eller tårna. Ha händerna i brösthöjd, något bredare isär än axelbredd. Gå så långt ner du orkar och pressa dig upp igen med hela händerna. Gör tio armhävningar.

index

Situps
Ha böjda ben med höftbredd mellan fötterna. Ha händerna bakom nacken, håll nacken rak under hela övningen. Kom hela vägen upp till sittande. Rulla sakta tillbaka. Gör tjugo situps.

images

Benböj
Stå med benen något bredare än höftbredd. Böj benen som om du skulle sätta dig på en stol till cirka 90 grader i knäleden. Pressa sedan långsamt upp igen och börja om. Gör femton benböj.

knbj_11_120104153_162239693

Ha en bästa dag!

Smarttrainer

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s