Att vara tacksam

index

Att ta saker för givet är ganska lätt. Livet rullar på. Du har ett jobb, en partner och kanske friska barn. Inte finns det några moln i den himlen? Jag tycker att citatet ”Ta ingenting för givet” är ett bra citat och det klokaste som någonsin sagts, enligt mig, eftersom jag tycker att det tilltalar mig som person mest. När man går igenom livet och stöter på olika med- eller motgångar är citatet någonting man alltid bör tänka på. Något man alltid bör ha med det i sitt bagage. Man ska aldrig ta någon eller något för givet! Jag fick lära mig i tidig ålder att man inte skulle ta saker och ting för givet.  Vem vet hur länge det finns kvar? Det är lätt att tänka att människor som finns i ens omgivning alltid kommer vara vid din sida. Men är det verkligen så?

Så ta vara på varje sekund och slösa inte bort den på menlösa relationer, människor som vägrar att lära sig att respektera dig och välj bort energitjuvarna. Det är bara slöseri med tid. Uppskatta personerna i din närhet som ger dig något i form av kärlek och energi! Ge tillbaka och visa uppskattning!

 

 

Ha en bästa dag!

Smarttrainer

Kommentera

