Att ge sig själv kärlek

images

Idag är det alla hjärtans dag. En dag då vi ska visa vår kärlek till våra nära och kära. Men hur står det till med kärleken till dig själv? Känner du en inre respekt till din egna person eller försöker du hela tiden undvika dig själv och dina innersta tankar och krav?

För det är först när du accepterar dig själv precis som du är, när du lär dig att älska det som är du, inifrån och ut som du, på djupet, kan älska andra människor på samma sätt. Lyckan är resultatet av den kärlek som kommer inifrån dig själv. Om du inte är tillfreds med dig själv, dina tankar och din kropp, så blir det också svårt att dela och ge kärlek.

Är du inte tillfreds, se till att skapa förändring. Sätt dig själv och dina egna behov i första rummet. Det kan vara svårt ibland, framförallt som småbarnsförälder. Det är nämligen svårt och förbjudet att tänka på sig själv som förälder. Jag minns själv när jag berättade för min sons BVC sköterska att jag börjat träna några veckor efter förlossningen. Hon ifrågasatte mig och dömde ut mig för att vara egoist. Idag skulle jag lyssnat mer på mig själv för jag vet att träning ger styrka mentalt och fysiskt. En nöjd mamma är lika med en bra mamma. Så lyssna till din inre röst och gör saker som bejakar dig och dina behov!

Så, lyssna till dig själv, sträck på dig och börja praktisera självkärlek!

Ha en bästa dag!

Smarttrainer

Kommentera

