Sug

images

 

Sug efter socker kan komma plötsligt. Det kan uppkomma i samband med stress, hormonbetingat eller att du ätit dåligt med riktig mat. Hur kan man undvika suget och undvika akut situationer då det slutar med att du smäller i dig ett kilo plockgodis?

 

                                              Lite tips på  vägen:

 

  • Få tillräckligt med sömn.

Förlust av sömn ökar hungern under dagen, vilket leder till sötsug. Att få rätt mängd sömn kunde stoppa sötsuget

  • Ät en hälsosamt .

Slopa snabba kolhydrater som får ditt blodsocker att åka berg och dalbana. Satsa på nötter, grönsaker och bra fetter.

  • Gör den mat du längtar svårt eller omöjligt att komma till.

Oavsett hur mycket du älskar bullar, om du inte håller någon hemma eller på jobbet, är chansen att ditt sug passerar missnöjd. Istället gör hälsosamma alternativ lättillgängligt i ditt ätande plan och förbereda i förväg för de gånger då du behöver ett hälsosamt mellanmål inom räckhåll, som när du är på resande fot.

  • Identifiera ditt sug.

Känslomässigt ätande är ett verkligt fenomen. Om man är uppmärksam, kanske du upptäcker att ditt sug är värre när du är stressad eller deprimerad. Hantera dessa situationer kommer att hjälpa till att stoppa suget.

 

Ha en bästa dag!

Smarttrainer

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s