Burn baby burn!

images

Du kan påverka din fettförbränning genom din livsstil. Vrid på till max genom att ge din kropp optimala förutsättningar. Fettförbränningen sker nämligen dygnet runt beroende på hur man äter, sover och lever.

Bästa tipsen för optimal förbränning:

Ät mer protein

Det vill säga ät mer kött, kyckling, fisk och ägg. Protein mättar mer än kolhydrater och ger långsammare förbränning.

Ät mindre mål

Du bör äta helst fyra-fem mål, men mindre portioner. Det håller igång förbränningsapparaten längre. Det är också viktigt att tänka på att blodsockernivåerna påverkar hur pass hungrig man känner sig. Om du äter ett mindre mål som kan vara så enkelt som lite nötter så fyller du på energinivåerna på ett sätt som är nyttigt och hållbart. Undvik det vita sockret som bara leder till snabba blodsockerfall och längtan efter mer sött.

Morgonmotionera

Bättre aktivitet än att promenera finns inte, i alla fall inte om du vill bränna fett. Vill du öka på effekten ytterligare, välj kuperad terräng och använd gärna stavar. En del menar att man får ut ännu mer av den här typen av motion om man först dricker en kopp svart kaffe, utan socker förstås. Är det svårt att komma iväg så kan det vara klokt att stämma träff med en god vän i ottan.

Träna lugnt 

Du förbränner procentuellt mest fett när du tränar med låg intensitet. Det är dock viktigt att påpeka att högre tempo ger högre fettförbränning men kräver längre återhämtning. Lågintensiv träning kan du alltså utöva oftare och på så sätt få en jämnare fettförbränning. Exempel på bra lågintensiv träning är promenader, cykling och även simning.

 

Källa: Fettförbränning.nu

 

Ha en bästa dag!

Smarttrainer

 

 

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s