Familj eller träning?

super-healthy-exercising-mom-clipart

 

Känner du dåligt samvete när prioriterar dig själv och din träning? Det behöver du inte! Här kommer bra tips för att hinna med både familj, jobb och träningen.

Morgonträna

Du sätter väckning en timme tidigare. Vips har du egen tid. Träningen är avklarad och du har hela dagen framför dig. Liten risk för att annat kommer före som det oftast brukar göra, eller hur?

Lunchträna
Hann du inte med morgonträningen så är lunchen är också ett ypperligt tillfälle att hinna med träningen utan att den stör familjens kvällsplaner. Jobbar du på ett företag som erbjuder friskvårds timmar, eller där det funkar bra att flexa? Tveka inte att utnyttja det.


Träna hemma

När det inte fungerar att lämna hemmet är cirkelträning hemma en suverän lösning. Gör till exempel armhävningar, sit-ups och rygglyft om vartannat. Pausa inte emellan seten så får du upp flåset.

Transport träna
Gå, cykla eller spring till jobbet så har du veckans motion klappad och klar. Frisk luft får du på köpet!

Synka med din partner
Prata med din partner om vikten av att din träning får plats i vardagspusslet. Kom överens om att ni båda ska kunna få tid till egen träning varje vecka. Då minskar du risken för sura miner när det blir dags för pass.

Få träningstid med ugnsmat
Ta en löprunda medan maten  står i ugnen. Middagen bli klar lagom tills du kommer hem, och smakar extra bra efter träningen. Glöm bara inte att maten står i ugnen…

Träna korta, intensiva pass
Tung träning går snabbt. Ett intervallpass med löpning och/eller styrkeövningar hinner du lätt på 20 minuter. Tänk kvalité istället för kvantitet.

Sätt rimliga träningsmål
Slopa krav på 5 pass per vecka. Satsa på rimliga mål. Då blir du inte heller besviken.

 

Ha en bästa dag!

Smarttrainer

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s